Verder
als Eneco

Eneco heeft Energie in Huis overgenomen om klanten direct te kunnen helpen met het verduurzamen van hun woning. Dit houdt in dat we onze diensten voortzetten onder de naam van Eneco. Het merk 'Energie in Huis' houdt op te bestaan. Voor bestaande klanten blijft de dienstverlening doorlopen, maar dan onder een andere naam. Hieronder helpen we je verder op weg.

Eneco

Nieuwe
contactgegevens

Telefoonnummer
088 - 2 440 880

Mailadres
duurzaamwonen@eneco.com

Meest gestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de overname door Eneco. Daarom vind je hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen.

  • Waarom neemt Eneco Energie in Huis over?

    Om klanten voortaan direct te kunnen helpen met het verduurzamen van de eigen woning. Vanuit het streven om in 2035 klimaatneutraal te zijn, zet Eneco zich in om klanten te helpen met het energiezuinig maken van hun woning. Met de overname van Energie in Huis gaat Eneco voortaan zelf (hybride) warmtepompen en zonnepanelen aanbieden inclusief een optioneel financieringsplan. Hiermee biedt Eneco het totale pakket aan klanten die hun woning willen verduurzamen en tegelijkertijd willen besparen op energiekosten: van advies tot installatie en onderhoud.

  • Wat is het voordeel voor mij als klant?

    Energie in Huis werkt al sinds begin 2019 (onder de merknaam Suniverse) samen met Eneco in de duurzame energieoplossingen voor thuis. Nu bundelen we onze krachten. Zo vind je als klant voortaan alle diensten en producten om te investeren in het verduurzamen van je woning onder één dak. Dit doen we om jou als klant nog beter te helpen met een nog persoonlijker advies, makkelijke financieringsmogelijkheden en een goed op elkaar ingespeelde keten.

  • Wat verandert er concreet voor mij als klant?

    Voor klanten die al een product of dienst van Energie in Huis afnemen veranderen de volgende dingen: 

    • Onze contactgegevens veranderen. Vanaf nu neem je contact op met Eneco via duurzaamwonen@eneco.com of 088 - 2 440 880.
    • Onze juridische naam en rekeningnummer veranderen. Dit zie je terug op facturen, bij betalingen of incasso's.
    • Heb jij een servicecontract van Energie in Huis voor je warmtepomp, cv-ketel en/of zonneboiler? We zetten het contract om naar het grotendeels vergelijkbare Eneco Ketelcomfort®. Je hebt hierover een bericht ontvangen en hebt de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen als je het niet eens bent met deze wijzigingen. In sommige uitzonderingssituaties kunnen we je geen contract meer aanbieden. Ook dan heb je van ons een bericht gehad.

    Voor de rest blijft alles hetzelfde:

    • Onze dienstverlening blijft doorlopen onder de naam van Eneco. Heb jij contact met ons over een storing? Of wacht je op een installatie, btw-teruggave of subsidieteruggave? Dit loopt door.
    • Je garantievoorwaarden blijven ongewijzigd.
    • Heb jij een monitoringcontract voor je zonnepanelen? Dit contract blijft doorlopen en verandert niet. Alleen de naam die je terugziet op je incasso's.

    Ook voor klanten die al een product of dienst besteld hebben, die al een offerte hebben ontvangen of die nog een offerte moeten ontvangen veranderen bovenstaande dingen.

  • Loopt mijn service- en/of monitoringscontract gewoon door?

    Dit verschilt per type contract.

    Heb jij een servicecontract voor je warmtepomp, cv-ketel en/of zonneboiler? We zetten het contract om naar het grotendeels vergelijkbare Eneco Ketelcomfort®. Je hebt hierover een bericht ontvangen en hebt de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen als je het niet eens bent met deze wijzigingen. In sommige uitzonderingssituaties kunnen we je geen contract meer aanbieden. Ook dan heb je van ons een bericht gehad.

    Heb jij een monitoringcontract voor je zonnepanelen? Dit contract blijft doorlopen en verandert niet. Ook de voorwaarden blijven hetzelfde. Bij de betaling of op facturen zie je nu Eneco Consumenten B.V. terug.

  • Hoe zit het met mijn garantie?

    Je garantievoorwaarden blijven ongewijzigd. Voor afhandeling van je garantie neem je vanaf nu contact op met Eneco via 088 - 2 440 880 of duurzaamwonen@eneco.com.

  • Moet ik nu ook stroom en gas afnemen bij Eneco?

    Nee. Iedereen kan bij Eneco terecht voor zonnepanelen, warmtepompen, isolatie of een nieuwe cv-ketel. Ook als je geen stroom en gas afneemt bij Eneco.

  • Ik maak gebruik van een financieringsproduct van Energie in Huis. Wat gebeurt hiermee?

    Het advies heb je van Energie in Huis gekregen. De financiering loopt via de bank, SVn of Het Nationaal Warmtefonds. Hier verandert niets aan.

  • Hoe gaat het nu verder met mijn klacht of vraag die ik al had lopen?

    Het contact wat je hierover had blijft op dezelfde manier verlopen. Alleen onze contactgegevens veranderen. Je kunt terecht op 088 - 244 0880 of duurzaamwonen@eneco.com.

  • Eneco neemt Energie in Huis over, dus neem ik nu dan contact op met Eneco?

    Ja. Voor alle vragen die gaan over je offerte, onderhouds- en/of monitoringscontract, je nota, storneringen, lopende financieringen en klachten kun je vanaf nu terecht bij ons via 088 - 2 440 880 of duurzaamwonen@eneco.com.

We doen het nu