Hoe kunnen wij je helpen?

Bekijk hier onder de meest gestelde vragen, staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Vrouw op bank met laptop

Over Energie in Huis

  • Wie is Energie in Huis?

    Energie in Huis is gestart in 2016 met de missie om alle woningen in Nederland energiezuinig te maken. We doen dit door het slim combineren van energiebesparende oplossingen, financiering en subsidie. Daardoor kan iedereen eenvoudig én financieel aantrekkelijk zijn huis verduurzamen.

    Wij bieden zonnepanelen, zonneboilers, warmtepompen, isolatie en HR++ cv-ketels aan. We zoeken, als je dat wilt, ook de voordeligste financiering erbij. Dan betaal je de verduurzaming van je woning met de besparing op jouw energierekening. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zijn huis kan verduurzamen, de woningwaarde kan verhogen en het energielabel kan verbeteren.

  • Waarom moet ik kiezen voor Energie in Huis?

    Wij bieden alleen producten aan die passen bij jouw woning. Zonnepanelen zijn niet voor elke woning de beste oplossing. Isolatie is vaak een slimme keuze als de woning nog niet geïsoleerd is. Ook zonneboilers en warmtepompen zijn in bepaalde gevallen een betere keuze dan zonnepanelen. Wij geven je een onafhankelijk advies. Uniek aan Energie in Huis is onze financieringsservice waarbij wij je helpen met het vinden en afsluiten van de meest voordelige financiering. Jij ontvangt van ons een helder overzicht van de kosten via een advies op maat.

  • Voor wie is Energie in Huis?

    Wij zijn er voor iedereen met een koopwoning. Daarnaast werken wij samen met partners zoals woningcorporaties en gemeentes.

  • Hoe verschilt Energie in Huis van andere leveranciers?

    Wij hebben verstand van het verduurzamen van woningen en hoe je dit het beste kan financieren. Je krijgt van ons altijd de beste optie voor jouw situatie. Andere leveranciers leveren vaak maar één product en raden daarom geen andere producten aan die beter passen in jouw situatie. De experts van Energie in Huis beschikken over een AFM-vergunning. Onze financieringsadviezen voldoen aan de eisen die de AFM hieraan stelt: de adviezen zijn volledig onafhankelijk en worden uitgevoerd door speciaal daarvoor opgeleide medewerkers.

  • Hoe gaat Energie in Huis om met het coronavirus COVID-19?

    Iedereen wordt geraakt door het coronavirus COVID-19. Dit heeft ook gevolgen voor de werkzaamheden van Energie in Huis. We blijven telefonisch bereikbaar voor vragen en offerteaanvragen. Onze schouw-, installatie- en storingsopdrachten gaan door, maar zullen net iets anders verlopen dan normaal. Bekijk alle details op onze speciale pagina.

  • Zijn jullie bij een garantiefonds aangesloten?

    Vooral kleine, lokale partijen zitten bij garantiefondsen aangesloten. Energie in Huis werkt landelijk en met meerdere installateurs. Doordat Energie in Huis jouw contractpartij en aanspreekpunt is, kun je altijd bij ons terecht. Ook wanneer er onverhoopt dingen mis gaan met een van de installateurs. Eén van onze andere installateurs komt het probleem voor je oplossen.

Aanvragen

  • Wat gebeurt er met mijn aanmelding voor het advies op maat?

    We bellen je binnen 2 werkdagen voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek. Tijdens dit gesprek scannen we jouw woning op afstand met speciale software en satellietbeelden. We kijken zo welke energiebesparende oplossingen bij jouw situatie en wensen passen.

    Na het gesprek ontvang je binnen 5 werkdagen een vrijblijvend aanbod op maat. Zo weet je precies wat de beste oplossingen zijn voor jouw woning en heb je een overzicht van de kosten, besparingen, subsidies en financieringsmogelijkheden.

  • Kan ik ook verduurzamen als ik in een huurwoning woon?

    Het is niet mogelijk voor huurders om rechtstreeks bij Energie in Huis te bestellen. Informeer bij jouw woningcorporatie naar de mogelijkheden tot verduurzamen en wijs ze op het aanbod van Energie in Huis voor woningcorporaties.

  • Ik heb al zonnepanelen, kan ik dan alsnog een offerte aanvragen?

    Zeker. Ook als je al zonnepanelen hebt kun je energie besparen met onze andere energiebesparende oplossingen. Al onze oplossingen zijn los van elkaar aan te sluiten maar juist ook heel goed te combineren. Wij zetten vrijblijvend voor jou op een rij hoe je nog meer energie kunt besparen in jouw woning.

Offerte

  • Wanneer ontvang ik de offerte?

    We bellen je binnen 2 werkdagen voor een gratis en vrijblijvend adviesgesprek. Na het gesprek ontvang je binnen 5 werkdagen een vrijblijvend aanbod op maat. Soms duurt het iets langer. We laten je dat dan weten.

  • Hoeveel ga ik besparen?

    Hoeveel je gaat besparen, hangt van verschillende factoren af. Samen met jou maken we graag een nauwkeurige berekening. We doen dit op afstand en gebruiken hiervoor speciale software op basis van lucht- en straatfoto's gecombineerd met kadasterdata. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven!

  • Wat moet ik doen om maximaal te besparen?

    Niet iedere woning is op dezelfde manier te verduurzamen. Energie in Huis biedt energiebesparende oplossingen aan die in één dag te installeren zijn. Als jij helemaal energieneutraal wilt wonen raden wij je aan om ook eens te kijken op de website van Huis vol Energie voor inspiratie.

  • Hoe kan ik ingaan op de offerte?

    Print de offerte, onderteken, scan en stuur hem via de mail naar vragen@energieinhuis.nl.  Of stuur de getekende offerte via de post naar  Energie in Huis, Postbus 386, 1110 AJ te Diemen.

Financieringsplan

  • Wat is een financieringsplan?

    Wij vinden dat iedereen moet kunnen besparen met energiebesparende oplossingen voor in huis. Ook als je daar zelf niet in kan investeren. Wij geven advies over hoe je de oplossingen voor jouw huis kan betalen en terug kan verdienen. Bijvoorbeeld met de Energiebespaarlening van de overheid of een lokaal fonds van de gemeente of provincie. Wanneer je aan de eisen voldoet zetten wij gratis en onafhankelijk alle mogelijkheden op een rij die voor jou van toepassing zijn.

  • Hoe onafhankelijk is het financieringsplan?

    Energie in Huis is een onafhankelijk adviseur en bemiddelaar. Wij vinden het belangrijk dat ook huiseigenaren die niet zelf kunnen investeren de woning kunnen verduurzamen. Een afhankelijke adviseur zal de gestimuleerde financieringen van de overheid nooit adviseren, terwijl deze juist vaak erg voordelig zijn. Wij zetten wél alle mogelijkheden voor jou op een rij en rekenen de voordeligste optie voor jou uit.

  • Waarom zou ik gebruik maken van een financieringsoplossing voor duurzame energie?

    Door je huis te verduurzamen bespaar je fors op je energiekosten. Daarnaast levert het extra comfort op en een hoger energielabel - dus ook een hogere woningwaarde. Met onze financieringsoplossingen betaal je de maatregelen per maand. Wat je per maand betaalt is vaak veel minder dan wat je iedere maand op je energierekening bespaart. Zo houd jij dus geld over.

  • Kan ik de opdracht annuleren als ik niet in aanmerking kom voor financiering?

    Ja, dit is geregeld in de algemene voorwaarden. Op het moment dat het niet lukt om een passende financiering voor jou te regelen kan je de opdracht geheel vrijblijvend annuleren.

  • Hoeveel verdient Energie in Huis aan het financieringsplan?

    Wij bieden het financieringsplan geheel onafhankelijk als gratis service aan. Op dit moment heeft een groot deel van de Nederlandse gezinnen onvoldoende geld om te kunnen investeren in duurzame energie. Wij vinden het belangrijk dat heel Nederland verduurzaamt, ook de mensen die dat op dit moment niet kunnen betalen.

  • Kan ik de rente op een financiering aftrekken in box 1?

    Meestal wel. De financiering voor duurzame energie wordt door de overheid in de meeste gevallen hetzelfde behandeld als een hypotheek. Het doel van de financiering is om je woning te verbeteren met energiebesparende maatregelen. Als dit het geval is kun je de rente aftrekken in box 1 van jouw belastbaar inkomen.

  • Ik wil graag meer weten over de Energiebespaarlening

    Neem contact met ons op of kijk hier voor de meest gestelde vragen.

  • Ik wil graag meer weten over de Duurzaamheidslening

    Neem contact met ons op of kijk hier voor de meest gestelde vragen.

  • Ik wil graag meer weten over GreenLoans

    Neem contact met ons op of kijk hier voor de meest gestelde vragen.

Zonneboiler

  • Hoe weet ik of mijn dak geschikt is voor de plaatsing van een zonneboiler?

    Dit hangt af van verschillende factoren die wij op afstand voor jou onderzoeken aan de hand van satellietbeelden, kadasterinformatie en luchtfoto's. De zonnecollectoren worden op een gedeelte van het dak geplaatst waar geen obstakels aanwezig zijn. Het is belangrijk dat het dak een gunstige ligging heeft en er zo min mogelijk sprake is van schaduwvorming. Ook het type dak is van belang. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een zonnecollector op een rieten dak te plaatsen.

  • Wie moet ik inlichten als ik een zonneboiler laat plaatsen?

    Bij het plaatsen van een zonneboiler hoef je niemand in te lichten behalve als je in een monumentaal pand woont. Wel raden wij aan om contact op te nemen met jouw verzekering om na te gaan of de installatie automatisch is verzekerd als onderdeel van de opstalverzekering van je woning of dat jij hier apart actie voor moet ondernemen.

  • Wat voor invloed heeft een zonneboiler op mijn cv-ketel?

    Een zonneboiler zorgt ervoor dat je cv-ketel minder energie verbruikt doordat de zon het water verwarmt. Je cv-ketel blijft wel functioneren als achtervang voor de gevallen waarin het opslagvat leeg is. Je zit dus nooit zonder warm water.

  • Is iedere cv-ketel geschikt voor een zonneboiler?

    Met een zonneboiler krijgt je cv-ketel ineens warm in plaats van koud water om te verwarmen voor tapwater. Voor het bestaan van zonneboilers konden cv-ketels dit niet aan. Aan de Gaskeur-sticker op jouw cv-ketel kun jij zien of deze geschikt is. Staat hier "NZ Naverwarming Zonneboiler" tussen, dan is de ketel geschikt. Als jij nog een oude cv-ketel hebt is het slim om deze te vervangen, ongeacht of je van plan bent om een zonneboiler te nemen. De nieuwste HR++ cv-ketels hebben een hoger rendement en gebruiken minder gas voor dezelfde hoeveelheid warmte.

    Gaskeur logo
  • Kan ik met een zonneboiler ook mijn huis verwarmen?

    Er bestaan zonneboilers die je kunt aansluiten op het verwarmingssysteem om je huis te verwarmen. De besparing op de gasrekening is dan niet veel hoger dan bij een zonneboiler voor alleen tapwater. Dit komt doordat het huis met name in de winter wordt verwarmd; de koudste en minst zonnige dagen van het jaar. De zonneboiler slaat dan onvoldoende warm water op om ook nog warmte af te kunnen geven aan het verwarmingssysteem. Omdat de hogere aanschafprijs en installatiekosten geen extra besparing opleveren bieden wij deze systemen niet aan. Je hebt veel meer aan een warmtepomp of isolatie om gasgebruik voor de verwarming te besparen.

  • Heb ik recht op subsidie bij aanschaf van een zonneboiler?

    Je krijgt tot € 2.188 subsidie op een zonneboiler. Daarvoor hoef je niet veel te doen. Wij nemen al het werk uit handen en kunnen de subsidie helemaal voor jou regelen.

  • Hoeveel stroom verbruikt een zonneboiler?

    Bij een zonneboiler zit een pomp om het koelmiddel van de collectoren naar het boilervat en terug te pompen. Deze pomp verbruikt zo’n 50 kWh per jaar.

Zonnepanelen

  • Hoe weet ik of mijn dak geschikt is voor de plaatsing van zonnepanelen?

    Na aanvraag van de offerte voeren wij een woningscan uit en onderzoeken wij welke producten de hoogste besparing opleveren in jouw situatie. Hierbij kijken wij of jouw dak geschikt is voor zonnepanelen. Wij gebruiken hier speciale software voor die gebruik maakt van luchtfoto's en foto's vanaf de straat. In sommige gevallen vragen we jou om een foto, maar dat is in de meeste gevallen niet nodig. Na de scan sturen wij jou een persoonlijk aanbod.

  • Wanneer is mijn woning niet geschikt voor zonnepanelen?

    Er zijn een aantal soorten daken waarbij wij op voorhand al kunnen zeggen dat ze ongeschikt zijn. Zo is het niet mogelijk om zonnepanelen te plaatsen op rieten daken en daken met een ronding erin. Bij een plat dak is het belangrijk dat het dak geschikt is om voldoende ballast te kunnen dragen. Bij schuine daken is het belangrijk dat deze niet op het noorden, noordoosten of noordwesten gericht zijn.

  • Wie moet ik inlichten als ik zonnepanelen laat plaatsen?

    Zodra de installatiedatum bekend is, moet de netbeheerder op de hoogte worden gebracht. Dit kan je gemakkelijk aangeven via www.energieleveren.nl. De regionale netbeheerder zal dan kijken of er een nieuwe meter nodig is, zodat terug levering van energie geregistreerd wordt. Wij raden aan om contact op te nemen met je verzekering om na te gaan of de installatie automatisch verzekerd is als onderdeel van de opstalverzekering.

  • Wat is een Wattpiek?

    Watt is de eenheid van vermogen. Bij een zonnepaneel hangt het geleverde vermogen af van de hoeveelheid zon die erop valt. Daarom is er door fabrikanten onderling afgesproken dat ze aan elk paneel een getal toekennen dat aangeeft welk vermogen dat paneel onder ideale omstandigheden levert. Dit getal is het aantal Wattpiek. Bij het vergelijken van offertes raden wij aan om te kijken of dit overeenkomt. Kijk dus bij het vergelijken van offertes niet alleen naar het totaalbedrag, maar ook naar de prijs per Wp.

  • Heb ik recht op subsidie bij aanschaf van zonnepanelen?

    Vanuit de overheid is er op dit moment geen subsidie beschikbaar voor zonnepanelen. Als je zonnepanelen koopt kan je wel de btw terugvragen. Dat maakt energie opwekken met zonnepanelen extra voordelig. Wij nemen jou al het werk uit handen en maken de btw- teruggave voor je in orde. Wel zo makkelijk!

  • Hoe kan ik de opwekking van mijn zonnepanelen zien?

    Nadat de zonnepanelen zijn geïnstalleerd, kan je via een speciale online-omgeving of via een app live de opwekking van de zonnepanelen volgen. Je ontvangt de inloggegevens na de installatie.

  • Wat is saldering en hoe gaat dit in zijn werk?

    Via de salderingsregeling wordt de opgewekte stroom van de zonnepanelen verrekend met de door jou verbruikte stroom ongeacht het moment van opwekking of verbruik. Als je meer opwekt dan verbruikt wordt de energie terug geleverd aan het net. De hoofdmeter registreert dit.

    De terug geleverde energie wordt tot jouw jaarverbruik tegen hetzelfde tarief verrekend; inclusief energiebelasting, btw en opslag duurzame energie. Leveren de zonnepanelen meer terug dan dat je verbruikt? Dan ontvang je het overschot per telwerk tegen het voor jou geldende leveringstarief (conform contract) inclusief btw, maar exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie. Kijk voor meer informatie op de website van jouw energieleverancier.

  • Waarom staat er minder stroom verrekend op mijn energierekening dan de monitoring aangeeft?

    De stroom die opgewekt wordt door de zonnepanelen wordt eerst in de woning gebruikt. De omvormer of Envoy registreert hoeveel energie er opgewekt is door de zonnepanelen. De energiemeter registreert hoeveel energie er vanuit de woning terug het net in gaat. Er gaat pas stroom het net in als er meer stroom wordt opgewekt dan wordt verbruikt op een specifiek moment. Hierdoor kan het zijn dat er minder stroom op de energierekening verrekend wordt dan dat je terugziet in de monitoring. Het verschil tussen deze twee is de hoeveelheid stroom die direct in huis gebruikt is.

  • Hoe lang is de saldeerregeling gegarandeerd?

    Vanaf 2023 wordt de salderingsregeling in stappen afgebouwd. Tot 2031 wordt het voordeel dat huishoudens en bedrijven hebben dan elk jaar iets minder.

  • Wat is de terugleververgoeding?

    Een terugleververgoeding is een vergoeding voor het overschot aan terug geleverde energie. Als je op jaarbasis meer energie terug levert dan verbruikt, ontvang je het overschot tegen het kale leveringstarief inclusief btw, maar exclusief energiebelasting en opslag duurzame energie.

  • Wat is een omvormer?

    Een omvormer zet gelijkstroom om in wisselstroom. Zonnepanelen wekken gelijkstroom op, echter gebruik je in huis wisselstroom. Daarom moet gelijkstroom eerst worden omgezet naar wisselstroom.

  • Welke omvormer adviseren jullie?

    Dat hangt af van de situatie. Er zijn 2 typen omvormers: string- en micro-omvormers. Bij stringomvormers worden de panelen in een serie aan elkaar geschakeld. Dit is ideaal als de panelen weinig schaduw vangen. Staat jouw dak vaak in de schaduw? Dan zijn micro-omvormers een slimme oplossing, want ieder paneel heeft dan zijn eigen omvormer. Zo wekken de panelen die in de zon staan toch stroom op. Onze adviseurs kijken naar jouw dak, bespreken samen jouw wensen en brengen een advies op maat uit.

  • Hoeveel geluid maakt de omvormer?

    De Growatt-omvormers produceren minder dan 25 dB geluid. Dit is stiller dan de meeste koelkasten of vaatwassers. Omdat de micro-omvormers van Enphase op het dak bevestigd zijn, hoor jij ze binnen helemaal niet.

  • Wat is de levensduur van de omvormer?

    Fabrikant Growatt geeft een productgarantie van 10 jaar op de omvormers, de levensduur is tussen de 10 en 15 jaar. Enphase omvormers hebben een productgarantie van 25 jaar. De levensduur is ongeveer 40 jaar.

  • Wat is het verschil tussen een micro-omvormer en een optimizer?

    Zowel micro-omvormers als optimizers worden beiden onder elk paneel geplaatst en zorgen voor minder last van schaduw. Echter worden optimizers bij traditionele stringomvormers (zoals Growatt) geplaatst, waardoor je de nadelen behoudt van brandrisico, storingen die doorlopen naar alle panelen en het geluid. Daarom bieden wij wel Enphase micro-omvormers aan maar geen optimizers bij een Growattsysteem.

  • Kan ik later nog uitbreiden met zonnepanelen?

    Dat hangt af van de omvormer die je kiest. Als jij nu 6 panelen wilt maar later misschien meer, dan raden wij Enphase omvormers aan. Op die manier kun je zo vaak uitbreiden (of minderen) als je maar wilt. Bijvoorbeeld bij de aanschaf van een elektrische auto.

  • Wat betekenen de lampjes op mijn Envoy?

    Bij een systeem met Enphase micro-omvormers wordt altijd een Envoy-S geplaatst. Op het kastje kunnen verschillende lampjes branden. De precieze betekenis van alle lampjes lees je in dit document.

  • Kan ik altijd btw terugkrijgen?

    In bijna alle gevallen kun je de btw terugkrijgen op de zonnepanelen. Onze adviseurs bekijken of je in aanmerking komt voor btw-teruggave op zonnepanelen.

  • Hoe wordt de opbrengst en besparing van zonnepanelen berekend?

    Bij het berekenen van de opbrengst en besparing van zonnepanelen kijken we naar een aantal factoren:

    • Oriëntatie ten opzichte van het zuiden
    • Hoe schuin het dak is
    • Schaduw
    • Of je in een zonnig gebied woont
    • Het type panelen en omvormer

    Wij gebruiken speciaal ontwikkelde satelliet software en andere programma's die ontwikkeld zijn om deze besparing te berekenen. Vraag een gratis berekening op maat aan. Zo weet je precies hoeveel jij kunt besparen met zonnepanelen.

  • Zijn zonnecollectoren hetzelfde als zonnepanelen?

    Nee. Zonnepanelen wekken stroom op. Zonnecollectoren horen bij een zonneboiler. Met een zonneboiler krijg je warm water via de zon. Zonnepanelen en zonnecollectoren zien er wel ongeveer het zelfde uit en zijn goed samen op één dak te combineren.

  • Kan ik nog wisselen van energiemaatschappij als ik zonnepanelen heb aangeschaft?

    Ja, wanneer je zonnepanelen hebt kun je gewoon wisselen van energiemaatschappij. Geef bij het overstappen altijd aan dat je zonnepanelen hebt. Dan passen ze het termijnbedrag hierop aan. 

    Wek je meer stroom op dan je zelf verbruikt? Bekijk dan de speciale terugleververgoeding hiervoor. Die verschilt per energiemaatschappij. 

  • Vanaf hoeveel panelen installeren jullie?

    We installeren vanaf 4 panelen. 

  • Ik woon in gestapelde bouw/ik zit bij een VVE, kan ik zonnepanelen nemen?

    Energie in Huis is gespecialiseerd in energiebesparende oplossingen voor eengezinswoningen. Woon je in hoogbouw? Dan kan energiezuinig wonen zeker interessant zijn. Omdat wij niet de juiste kennis en materialen hiervoor hebben, adviseren we je om op zoek te gaan naar een specialist.

Warmtepomp

  • Hoe weet ik of mijn huis geschikt is voor de plaatsing van een warmtepomp?

    Om een redelijke besparing op je energierekening te realiseren raden wij aan om de warmtepomp te plaatsen als je woning geïsoleerd is. De warmtepomp is relatief klein en kan naast de cv-ketel worden geplaatst. Als er nog wat ruimte is naast de cv-ketel levert de aanschaf van een warmtepomp geen problemen op. De buitenunit kan buiten aan de muur bevestigd worden of op het dak, afhankelijk van jouw woningsituatie. Onze adviseurs helpen joe graag bij het vinden van een geschikte plek.

  • Moeten er aanpassingen gedaan worden aan mijn woning voor een warmtepomp?

    Wij raden aan om de woning met vloerverwarming te verwarmen. Een geïsoleerd huis (met isolatiewaarde gelijk of hoger aan huizen gebouwd vanaf begin 2000) helpt bij het verhogen van de efficiëntie - en dus de besparing op de energierekening - van een warmtepomp.

  • Hoeveel geluid maakt een warmtepomp?

    De warmtepomp die wij aanbieden is een van de stilste warmtepompen op de markt. Daarnaast bevat hij een speciale nachtmodus, waardoor hij ’s nachts nog stiller is. Het geluid dat de buitenunit van een warmtepomp produceert, bestaat uit verplaatsing van lucht en de werking van de pomp. Het geluidsniveau zit tussen het geluid van een koelkast en een vaatwasser in. Vergeet niet dat hij in de zomer niet aan is als het al warm is en dus geen geluid maakt als je in de tuin zit.

    Onze adviseurs zoeken samen met jou een geschikte plek voor de buitenunit. De warmtepomp wordt geïnstalleerd door ervaren installateurs. Zo ben jij er zeker van dat er geen geluidsoverlast ontstaat door trillingen of terugkaatsend geluid. Een goed geïnstalleerde warmtepomp hoort dit geluid niet te maken.

  • Wie moet ik inlichten als ik een warmtepomp laat plaatsen?

    Bij het plaatsen van een warmtepomp hoef je niemand in te lichten, behalve als je de buitenunit aan de voorzijde van de woning in het zicht wenst te plaatsen.

  • Wat voor invloed heeft een warmtepomp op mijn cv-ketel?

    Het plaatsen van een warmtepomp zorgt ervoor dat de cv-ketel minder vaak aan gaat. Jouw cv-ketel wordt daardoor minder belast. De cv-ketel zal alleen aangaan als de warmtepomp de warmtevraag niet alleen aankan.

  • Heb ik recht op subsidie bij aanschaf van een warmtepomp?

    Je krijgt tot € 1.800 subsidie op een warmtepomp. Daarvoor hoef jij niet veel te doen. Wij nemen al het werk uit handen en kunnen de subsidie helemaal voor jou regelen.

  • Wat betekenen de lampjes op de binnenunit van mijn Elga warmtepomp?

    Op de binnenunit van de Elga zit een display met twee knoppen. De lampjes op het display geven de status van de warmtepomp aan. In dit document lees je de precieze betekenis van de lampjes.

  • Hoe ontlucht ik mijn Elga warmtepomp?

    Na verloop van tijd kan het zijn dat er lucht gekomen is in de installatie. Hierdoor kan een debietstoring ontstaan. Door deze instructies te volgen kun je zelf eenvoudig de Elga ontluchten.

  • Kan ik mijn Elga warmtepomp uitzetten?

    Ja, de Elga kan uitgezet worden zonder dat jij in de kou komt te zitten. De Elga zet je uit met de aan/uit knop op de binnenunit. Zodra de Elga uit staat, neemt de cv-ketel de warmtevraag over. Het signaal van de thermostaat wordt doorgestuurd via de Elga naar de cv-ketel. Als de Elga uitgezet wordt met de aan/uit knop, kom je dus niet zonder warmte te zitten. Trek nooit de stekker van de binnenunit uit het stopcontact. In dat geval neemt de cv-ketel de warmtevraag niet over en wordt de woning niet meer verwarmd.

  • Waar vind ik de handleiding van mijn Elga warmtepomp?

    Er zijn twee typen Elga warmtepompen. Kijk goed welke jij in huis hebt.

    De Techneco Elga 304 gebruikershandleiding vind je hier    De Remeha Elga Ace, gebruikershandleiding vind je hier.

  • Maakt een Elga warmtepomp ook warm water?

    Het is mogelijk om een lucht/water warmtepomp op een boilervat aan te sluiten om ook warm tapwater te maken. Houd er wel rekening mee dat zowel de Techneco Elga 304 als de Remeha Elga Ace ontworpen zijn om de woning van warmte te voorzien. Daar valt dan ook het meeste rendement op te behalen. Vraag onze adviseurs naar de mogelijkheden.

  • Is mijn cv-ketel geschikt voor een Elga warmtepomp?

    In principe kan op iedere ketel een Elga aangesloten worden. Voor een optimale werking raden wij een cv-ketel met het OpenTherm-protocol aan. Heeft jouw ketel dit niet dan zullen de Elga en je cv-ketel niet tegelijkertijd werkzaam zijn. Dit leidt tot een lager rendement van de warmtepomp.

  • Wanneer kan ik koelen met een Elga warmtepomp?

    Wanneer in de zomermaanden de warmtepomp niet gebruikt wordt om de woning te verwarmen kan de koelfunctie gebruikt worden. Lekker met vloerverwarming en het is ook mogelijk om de koelfunctie te gebruiken in combinatie met radiatoren. Let wel op: Er kan condens op de radiatoren ontstaan.

Isolatie

  • Hoe weet ik of mijn huis geschikt is?

    Jouw huis is een koopwoning en geen appartement en de muren zijn nog niet eerder geïsoleerd. Dat laatste hangt vaak af van het bouwjaar. Woningen vanaf 1975 hebben vaak al spouwmuurisolatie. Een technisch inspecteur kan met een camera in de spouw kijken of de spouw na-geïsoleerd is en of er geen vervuiling is.

  • Wat als mijn huis toch niet geschikt blijkt te zijn voor isolatie?

    Het kan voorkomen dat we op afstand niet kunnen zien of de muur geschikt is om te isoleren. Als jij niet zeker weet of het al eens gedaan is of dat het om een spouwmuur gaat komen wij gewoon langs. Als het niet mogelijk blijkt te zijn vertrekken wij (kosteloos) weer.

Cv-ketel

  • Welke cv-ketel raadt Energie in Huis aan?

    Wij verkopen alleen de zuinigste hoogrendementsketels. Dat zijn de HR ++ cv-ketels, ook wel HR 107 ketels genoemd. Deze ketels besparen het gebruik van gas. Afhankelijk van de grootte van jouw huis en je verbruik raden wij de ketels van Remeha of Intergas aan. Onze consultants kijken graag naar jouw situatie.

  • Moet ik ook een hoogrendementsketel aanschaffen als mijn huidige cv-ketel nog niet aan vervanging toe is?

    Het is voordelig om een HR ++ cv-ketel aan te schaffen als je huidige cv-ketel erg oud is. Soms doet hij het nog prima, maar verbruikt hij enorm veel gas. Met onze ketels bespaar je dan tot 20% gasverbruik.

  • Is mijn thermostaat geschikt voor de hoogrendementsketel?

    Voor onze cv-ketel is het belangrijk dat je een thermostaat hebt die OpenTherm communiceert. Tegenwoordig kunnen bijna alle thermostaten OpenTherm communiceren. OpenTherm betekent dat zij niet gekoppeld zijn aan slechts één cv-ketel. Als je een cv-ketel in combinatie met een warmtepomp aanschaft bij Energie in Huis krijg jij er een nieuwe Honeywell thermostaat bij.

  • Werkt de cv-ketel samen met zonneboiler en warmtepomp?

    Al onze producten zijn zo samengesteld dat zij kunnen samenwerken. Zo kan jij met één aanbieder energieneutraal wonen!

  • Wat is een CW-waarde?

    Als je een nieuwe cv-ketel aanschaft wordt gekeken naar de CW-waarde en het benodigde vermogen. De CW-waarde bepaalt hoeveel warm water per minuut geleverd kan worden. Het staat voor Comfort Warmwater. Hoe hoger het getal, hoe meer warm water de ketel per minuut kan leveren. Dit is belangrijk als je bijvoorbeeld wilt kunnen douchen terwijl iemand in de keuken de afwas aan het doen is.

  • Waar hangt het vermogen van af dat ik nodig heb?

    Dit hangt van de grootte van de woning af: hoe groter het huis, hoe meer energie het kost de woning te verwarmen. Onze adviseurs helpen jou graag met het bepalen welke cv-ketel het beste bij jouw woning past.

Installatie

  • Wat moet ik doen als jullie komen installeren?

    Voordat we komen installeren krijg je een bezichtiging van de installateur. Jullie spreken dan samen door waar alles komt en hoe eventuele leidingen of kabels gaan lopen. Het is handig als je hier vast over nadenkt. Bedenk alvast of er bestaande wegen zijn (zoals een schacht of loze leiding) om kabels zoveel mogelijk uit het zicht te verwerken.

    Op de dag van installatie moeten de installateurs overal makkelijk bij kunnen. Zorg ervoor dat alles goed bereikbaar is. Komen we zonnepanelen of een zonneboiler installeren? Zorg ervoor dat er extra dakpannen aanwezig zijn voor het geval dat er dakpannen vervangen moeten worden. In dit filmpje laten we je zien hoe een installatie zonnepanelen gaat.

  • Wie komt de zonnepanelen, zonneboiler of warmtepomp bij mij installeren?

    Wij regelen de installatie. De installateurs die in opdracht van Energie in Huis werken houden zich aan de hoogste kwaliteits- en veiligheidseisen. We geven de installateurs instructies en ze volgen onze manier van werken. Je kunt altijd contact met Energie in Huis opnemen als je vragen hebt.

  • Hoelang duurt de installatie?

    De meeste producten worden in één dag geïnstalleerd maar soms hebben we meer tijd nodig. We overleggen dat vooraf met je. Wanneer je meerdere oplossingen combineert (bijvoorbeeld een warmtepomp en zonnepanelen), kan het zijn dat ieder product op een losse dag geïnstalleerd wordt.

Betaling

  • Wanneer moet ik betalen?

    De precieze betaalinstructies staan in de offerte die je ontvangt. Je doet een aanbetaling van 10% vooraf. De rest betaal je op de dag van installatie en wanneer het werk is afgerond.

  • Ik wil gebruik maken van een lening. Als ik toch niet in aanmerking kom, moet ik dan betalen?

    Nee, dit hoeft niet. Wanneer je gebruik wilt maken van een lening, kun je de opdracht geheel vrijblijvend ontbinden op het moment dat het niet lukt om een passende financiering te regelen.

Btw- en subsidieservice

  • Hoe gaat de btw-teruggaveservice en subsidieservice in z'n werk?

    Wanneer je dat wilt, nemen wij nemen je al het werk uit handen en vragen we de btw of subsidie voor je terug. Wel zo makkelijk! Wanneer we bepaalde informatie van je nodig hebben, laten we je dat weten. Zodra we de informatie ontvangen hebben, gaan we verder met de aanvraag. 

    Liever zelf regelen? Kijk dan even op de website van de Belastingdienst voor de btw-teruggave of op de site van de RVO voor de subsidieaanvraag.

  • Hoe snel ontvang ik de btw of subsidie terug?

    Gemiddeld heb je de btw binnen 6 tot 9 maanden terug. Hoe snel dit precies gaat, verschilt per situatie en hangt af van hoe druk de belastingdienst is.

    De subsidie ontvang je binnen 8 weken na aanvraag bij de RVO.

  • Kom ik altijd in aanmerking voor btw-teruggave of subsidie?

    In bijna alle gevallen kun je de btw terugkrijgen op de zonnepanelen.

    Op een warmtepomp of zonneboiler ontvang je subsidie, behalve als het om een vakantiehuis of nieuwbouwhuis (gebouwd na 30 juni 2018) gaat. Er is voor heel 2021 €124 miljoen subsidie beschikbaar.

    Onze adviseurs bekijken of je in aanmerking komt voor btw-teruggave of subsidie.

     

Contact

Postadres:
Energie in Huis
t.a.v. Klantenservice
Postbus 386
1110 AJ Diemen

Bezoekadres:
Joan Muyskenweg 22
1096 CJ Amsterdam

Kvk-nummer: 34352918
Btw-nummer: NL821095845B01

 

Ga door naar contact
gezin in woonkamer

Wij staan voor je klaar.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag! 

Vraag gratis offerte aan Bel ons direct
medewerker met telefoon