Klachtenprocedure

Informele klacht: telefonische afhandeling

In de meeste gevallen kan je een klacht het best telefonisch kenbaar maken bij onze klantenservice. In veel gevallen kunnen we jouw klacht namelijk direct verhelpen. Als we jouw klacht niet telefonisch kunnen verhelpen ontvang je binnen 5 werkdagen een indicatie van de termijn waarbinnen we met een reactie komen.

Formele klacht: schriftelijke afhandeling

Als jouw klacht niet geschikt is voor telefonische afhandeling, verzoeken we je om de klacht per email (vragen@energieinhuis.nl) of schriftelijk aan ons door te sturen via het klachtenformulier dat onderaan deze pagina staat.

Na ontvangst van de klacht nemen wij binnen uiterlijk 5 werkdagen contact met je op om ontvangst van de klacht te bevestigen en een indicatie te geven van de termijn waarbinnen je een reactie kunt verwachten. De reactietermijn hangt af van de informatie die wij nodig hebben om de klacht inhoudelijk te kunnen beoordelen. In sommige gevallen hebben we informatie van jou of onze onderaannemers nodig om jouw klacht te beoordelen. Het is ons streven om binnen 20 werkdagen op de klacht te reageren.

Escalatie

Binnen Energie in Huis
Jouw klacht wordt opgepakt door medewerkers van de afdeling Customer Experience binnen Energie in Huis. Als je met de medewerkers van de afdeling Customer Experience van Energie in Huis in redelijkheid niet tot een oplossing voor de klacht komt, kan je de betrokken medewerker verzoeken om jouw klacht aan de directie van Energie in Huis voor te leggen. In dat geval ontvang je binnen 5 werkdagen na het verzoek een indicatie van de termijn waarbinnen je een reactie kunt verwachten.
 

Buiten Energie in Huis
Als je na voltooiing van de voorgaande stappen niet tot een acceptabele oplossing bent gekomen met Energie in Huis, kun je het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie voor Consumentenzaken voor een onafhankelijk oordeel. Je kunt hiervoor het Vragenformulier downloaden op de site van de Geschillencommissie en het opsturen naar de Geschillencommissie voor Consumentenzaken, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Je kunt je klacht ook direct indienen bij de Geschillencommissie voor Consumentenzaken door dit online formulier in te vullen. 

Hoe kunnen we je helpen?

Klachtenformulier

Een ogenblik geduld aub...

Hoe kunnen we je helpen?

Klanttevredenheid is topprioriteit voor ons. Maar ook bij ons gaat er soms iets mis en we vinden het vervelend dat jij hier de dupe van bent geworden. We lossen je klacht graag op. Dat gaat het snelst als je contact opneemt met onze klantenservice via het klachtenformulier. 

Direct bellen?
Liever contact via de mail?
Openingstijden
Ma t/m do 08:30 – 18:00
Vrijdag 08:30 – 17:30
Zaterdag 09:00 – 17:00*

*alleen voor storingen en calamiteiten